Завъртане
Изпуснал съм да спомена, завъртането също ще се вземе предвид естествено. Фигурите имат <=4 завъртания и като част от изхода ще се знае за всяка фигурка коя ротация трябва да се използва.
Подпъхване
В играта е позволено докато пада фигурка, да се завърта и "подпъхва" на място където не би могла да падне директно.
Това ще бъде възможно за визуализация, но опита показва, че дъски, в които има "пещери", в които би могла да се подпъхне фигурка не са най-благоприятни за игра. Това означава, че дори алгоритъма да не върти и мести фигурка след като веднъж е пусната, това няма да навреди много на резултатите му.
Игра наживо
- Първоначално избрах варианта, в който знаем всички фигурки предварително, защото има повече информация, на която да базираме стратегията си.
- Вариантът, в който знаем само текущата фигурка, също може да бъде реализиран, като например разглеждаме всички потенциални варианти за следващите няколко.
Съгласен съм да избера втория вариант (играене наживо), защото е по-близък до истинската игра, но при него ролята на самия изкуствен интелект е доста по-малка (най-доброто, което можем да направим е да проиграем следващите потенциални ходове и да изберем този, който ни дава дъска, която считаме за най-благоприятна).
Визуализация
Съгласен съм да направя визуализация (с ebiten
например), като фокуса все пак ще бъде върху основната логика.